واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی صرفاً برای احداث کارخانجات

شناسهٔ خبر: 26A673F5 -
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی صرفاً برای احداث کارخانجات واگذار می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم کلنگ زنی مجتمع فولاد نگین در شهرک صنعتی شهرستان اهر گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی صرفاً برای احداث کارخانجات واگذار می‌شود و فردی که از شهرک صنعتی زمین جهت احداث کارخانه یا واحد خریداری کرده و تغییر کاربری می‌دهد حق فروش ندارد به دلیل اینکه این امر زمین‌خواری تلقی می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود زمین‌هایی که واگذار می‌شود صرفاً به کسانی باشد که عزم جدی برای احداث کارخانه یا واحد صنعتی دارند و بنده اعلام می‌کنم در صدور مجوز‌ها نیز محدودیتی قائل نمی‌شویم.

وی افزود: بنده به عنوان وزیر صنعت، اختیارات لازم را جهت اعمال حداکثر تخفیف در واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهرستان اهر و حداکثر تقسیط زمین‌های واگذار شده را به فرماندار شهرستان اهر تفویض می‌کنم.

رحمانی با بیان اینکه دولت برای رونق صنعت در مناطق محروم کشور تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: جایگاه صنعتی اهر بیش از این‌هاست لذا انتظار ما این است که مسئولان مربوطه با تحرک و فعالیت‌هایشان جایگاه صنعتی شهرستان اهر را احیاء کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از کارخانه در حال احدث آهک هیدراته نیز بازدید و از مجریان جهت تسریع در احداث این کارخانه خواستار افزایش شیفت کاری شد.

رحمانی گفت: اگر این پروژه با کمبود منابع مالی مواجه باشد آماده تأمین منابع مالی هستیم.

در این مراسم نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز گفت: اصلی‌ترین مشکل شهرک صنعتی اهر و استان کمبود برق است و اگر برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تامین نشود نباید دولت انتظار سرمایه‌گذاری داشته باشد.

بیت الله عبدالهی همچنین خواستار تخفیف و افزایش تقسیط در قیمت زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی اهر شد.

گفتنی است:پروژه مجتمع فولاد نگین اهر با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شمش فولاد در فاز اول و در فاز دوم با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد در سایز‌های مختلف با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد و کارخانه آهک هیدراته نیز با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر در شهرک صنعتی شهرستان اهر در حال احداث می‌باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =